Eventeria.pl

Firmy eventowe, związane z organizacją imprez i wyjazdów biznesowych, w swojej ofercie często mają również usługi związane z turystyką przyjazdową (zwaną też z języka angielskiego incoming travel). Usługi takie obejmują szeroko pojętą obsługę turystów odwiedzających Polskę, od organizacji transportu na miejscu (np. przejazd grupy pomiędzy różnymi miejscowościami stanowiącymi cel wyjazdu) i rezerwacji noclegów poprzez zapewnienie opieki pilota posługującego się danym językiem aż po organizację różnego rodzaju dodatkowych atrakcji w miejscu pobytu.

Organizacja różnego rodzaju imprez masowych w naszym kraju sprzyja rozwojowi turystyki przyjazdowej. Są to zwykle duże imprezy sportowe, jak np. Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej Euro2012 (rozgrywające się w Polsce i na Ukrainie), koncerty lub też duże kongresy, konferencje i targi, które przyciągają uczestników, dziennikarzy, znane osoby z różnych części świata. Istotne jest aby przy okazji udziału w konkretnym wydarzeniu, zaproponować jego uczestnikom program pozwalający na poznanie dodatkowych walorów turystycznych regionu. Być może dzięki temu osoby odwiedzające Polskę w celach biznesowych kulturalnych czy też sportowych, będą chciały wrócić tu w przyszłości (już w calach turystycznych).

Istotny dla danego regionu (ale również dla całego kraju) jest fakt, że rozwój turystyki przyjazdowej, organizacja różnego rodzaju wydarzeń przyciągających gości z innych krajów, pobudza rozwój infrastruktury turystycznej w danym regionie. Wraz ze wzrostem zapotrzebowania rośnie liczba miejsc noclegowych (pojawiają się nowe hotele o różnym standardzie) oraz punktów gastronomicznych. Lokalne władze chętniej planują wydatki na rozbudowę oraz renowację istniejących atrakcji turystycznych, czy infrastruktury sportowej i rekreacyjnej przeznaczonej dla dzieci i dla dorosłych.

Nie bez znaczenia jeśli chodzi o rozwój turystyki przyjazdowej jest odpowiednia promocja naszego kraju, prowadzona w mediach czy na plakatach ulic innych państw. Dobrym przykładem ostatnich lat może być kampania reklamowa prowadzona w Polsce przez Turcję czy Gruzję. W efekcie liczba Polaków wyjeżdżających do tych krajów znacznie się zwiększyła, a Turcja stała się jednym z ulubionych miejsc wybieranych nie tylko zresztą przez Polaków, jako miejsce spędzenia rodzinnych wakacji. Z drugiej strony, obserwując infrastrukturę turystyczną Gruzji, widać że rozwija się ona wraz z liczbą osób odwiedzających ten piękny i nieodkryty jeszcze przez wielu z nas kraj.

Przeczytaj również


  1. W Polsce jest na prawdę kilka ciekawych atrakcji turystycznych – jak dla mnie szczególnie na południu naszego kraju. Myślę że dobra reklama (np. fajne filmiki emitowane w innych krajach Europy) mogłyby nieco wpłynąć na zwiększenie liczby turystów w Polsce…

    Takimoto / Odpowiedz
  2. Może gospodarce uda się odbić właśnie na turystyce

    Pati30 / Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

code



Strona korzysta z plików cookies, aby lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Zgadzam się
x