Eventeria.pl

Organizacja targów branżowych to spore przedsięwzięcie, które wymaga rezerwacji miejsca, zaprojektowania i przygotowania stoisk wystawowych, a także rezerwacji noclegów dla zaproszonych gości i uczestników. Organizatorzy najczęściej decydują się na współpracę ze sprawdzonymi już kontrahentami, restauracjami, hotelami, czy też korporacjami taksówkarskimi. Duże znaczenie mają też specjalne i atrakcyjne cenowo oferty przedstawiane uczestnikom targów przez hotele. Jakie inne czynniki wpływają na współpracę pomiędzy światem biznesu a rynkiem hotelarskim?

Targi pomagają nawiązać kontakty biznesowe, zdobyć nowe zamówienia, a także wprowadzić na rynek nowe produkty czy usługi. Mimo istnienia wielu alternatywnych form promocji, większość firm traktuje tego typu spotkania jako skuteczną platformę komunikacji i chętnie uczestniczą w tego typu imprezach biznesowych. Jeszcze niedawno tylko Poznań słynął z największych targów branżowych w Polsce. Dzisiaj niemal w każdym większym mieście organizowane są różnego rodzaju konferencje, kongresy i imprezy targowe, na które zapraszani są ważni goście czy znamienici prelegenci.

Cytując Beatrice Bouchet, Prezes Zarządu B&B Hotels Polska: „Kalendarz targów, konferencji czy firmowych eventów jest niezwykle bogaty i niemal w każdym mieście odbywają się wydarzenia ważne z punktu widzenia hotelarzy. Mają one oczywiście bardzo duży wpływ na rynek hotelarski w danym mieście. W czasie odbywania się tego typu spotkań branżowych, zauważalny staje się znaczny wzrost obłożenia oraz średniej ceny noclegu w większości obiektów świadczących tego typu usługi. Dlatego dyrektorzy hoteli, czy też pracownicy działów marketingu powinni stale analizować harmonogram targów, konferencji i eventów, których uczestnicy mogą stać się hotelowymi gośćmi. To bardzo ważne ze względu na możliwość przygotowania oferty specjalnej dla organizatora danego wydarzenia lub też zgłoszenie do firmy obsługującej targi gotowości do udostępnienia pokoi hotelowych uczestnikom imprezy.”

Sala konferencyjna, hotel BBWrocawWarto zauważyć również, że organizatorzy wydarzeń takich jak targi czy konferencje branżowe biorą pod uwagę nie tylko standard hotelowy, ale też inne aspekty, które podkreślą jego renomę i jednocześnie przełożą się na zadowolenie uczestników wydarzenia.

„Bardzo istotny jest wysoki poziom świadczonych usług. Goście hotelowi chcą w podróży, zwłaszcza w trakcie służbowych wyjazdów, czuć się jak w domu. Zadaniem pracowników hotelu jest spełnić wymagania klienta i jego oczekiwania co do obsługi, począwszy od momentu zameldowania się, aż do czasu wyjazdu. Często dzieje się tak, że organizatorzy targów rozpoznanie lokalnej oferty hoteli rozpoczynają od wyszukania sprawdzonych wcześniej obiektów. Wybór hotelu, który funkcjonuje w szerszej sieci jest gwarancją wysokiej jakości usług, daje też możliwość negocjacji ceny. Niezwykle istotnym argumentem, który ma wpływ na wybór hotelu dla uczestników oraz gości targów jest jego położenie. Niektórzy organizatorzy decydują się na obiekt położony w bliskiej odległości od lotniska, dworca kolejowego lub autobusowego. Inni z kolei wybierają hotel zlokalizowany tuż przy miejscu, w którym organizowane są targi. Nie bez znaczenia jest również położenie hotelu przy ważnych arteriach komunikacyjnych. Warto jednak wyjść naprzeciw oczekiwaniom organizatorów i zagwarantować np. możliwość transferu gości np. z lotniska do hotelu, a następnie do miejsca odbywania się konferencji czy imprezy targowej. Warto podkreślić, że elastyczne dopasowanie usług hotelu do potrzeb eventów z pewnością wpływa na wybór miejsca noclegu. Kluczowym elementem, decydującym o wyborze hotelu, coraz częściej staje się również łatwo dostępny szybki, bezprzewodowy Internet. Możliwość bezproblemowego dostępu do poczty elektronicznej, transferu danych biznesowych czy przygotowania firmowej prezentacji jest dla wielu nieoceniona” – twierdzi Prezes Zarządu B&B Hotels Polska, Beatrice Bouchet.

Imprezy biznesowe takie jak targi czy konferencje i sympozja, na które do miasta przybywają goście nie tylko z różnych części kraju, ale często również z całego świata, to nie tylko okazja na dodatkowe przychody dla hoteli. Beneficjentami są w tym przypadku również restauratorzy, korporacje taksówkowe i inni dostawcy usług konsumpcyjnych. Imprezy targowe to także szansa dla miasta czy całego rejonu w którym organizowane jest wydarzenie. Miasta mogą przy okazji promować również swoje walory rekreacyjne i kulturalne, dzięki czemu gość biznesowy może w przyszłości tu powrócić, ale tym razem jako turysta.

Przeczytaj również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

code



Strona korzysta z plików cookies, aby lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Zgadzam się
x