Eventeria.pl

Dzięki rewolucji internetowej dożyliśmy czasów, gdzie każdy może zostać twórcą filmowym. Teraz ludzie bez kłopotu mogą dzielić się z innymi każdym ważnym dla nich wydarzeniem, omawiać bieżące sprawy i problemy społeczne.

Organizowanie konferencji i różnego rodzaju spotkań, wystaw, targów itd. stało się od kilkunastu lat bardzo modne. Do tych celów powstało wiele obiektów konferencyjnych, które bez trudu można znaleźć w Google wpisując hasło centrum konferencyjne pod Warszawą. Tematy konferencji mogą być różne i zależą od inwencji organizatora. Dla chętnych, chcących w przyszłości zajmować się produkcją reklam może to być spotkanie na temat, jak powstają filmy reklamowe.

W społeczeństwie panuje przekonanie, że konferencje są nudne. W takiej sytuacji warto jest zrobić reportaż, aby pokazać, że wcale tak nie musi być.

Reportaż – z fr. reportage jest gatunkiem dziennikarsko – literackim z pogranicza publicystyki, literatury faktu i literatury pięknej. Wykształcił się on w drugiej połowie dziewiętnastego wieku na skutek dynamicznego rozwoju prasy. Reportaż jest dłuższą relacją z autentycznych wydarzeń. Wykorzystuje wypowiedzi bezpośrednich uczestników lub świadków, przedstawia wydarzenia wyjątkowej wagi i odsłania jakiś istotny mechanizm życia społecznego. Ze względu na tematykę wyróżnia się m. in. reportaż społeczno – obyczajowy, podróżniczy, interwencyjny, naukowy, historyczny, wojenny, sądowy, sportowy…Reportaż musi cechować się prawdziwością, obiektywizmem, autentycznością, obrazowością, emocjonalnością i dobrze być udokumentowany ( relacje uczestników, świadków, ekspertów itd.)

Reportaż to najstarszy gatunek twórczości filmowej. W 1895 roku bracia Lumiere wyświetlili w Paryżu film pt. „Przyjazd pociągu”. W latach 1896 – 1898 Polak Matuszewski utrwalił na taśmie filmowej wydarzenia z terenu Polski, Francji i Anglii. W 1919 roku Amerykanin Robert Flaherty – zwany później ojcem filmu dokumentalnego, nakręcił film o charakterze reportażowym na podstawie autentycznych materiałów ( obserwacji, zdjęć ) o życiu Eskimosów pod tytułem „ Nanuk”.

Aby pokazać, że konferencja nie musi być nudna, reporter musi w interesujący sposób zaprezentować jej temat: miejsce, ludzi i zagadnienie. Pokazanie sali znajdującej się w eleganckim centrum konferencyjnym, przytulnej i komfortowo wyposażonej w nowoczesny sprzęt audiowizualny i wygodne fotele – już to samo mile usposabia do miejsca. Aby reportaż był dynamiczny, ważny jest odpowiedni dobór rozmówców do wywiadów. Należy pamiętać o tym, że uczestnikami konferencji są zwykle eksperci, dla których dany temat jest pasją, dlatego reportażysta musi być dobrze przygotowany do rozmowy i zadawać takie pytania, by przybliżyć tę pasję widzowi.

Przeczytaj również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

code



Strona korzysta z plików cookies, aby lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Zgadzam się
x