Eventeria.pl

Podstawą funkcjonowania rynku organizatorów imprez są rzecz jasna klienci. Kim oni są i dlaczego opłaca im się wysyłać pracowników na tego typu wydarzenia? O tym w poniższym artykule.

To przede wszystkim najróżniejsze organizacje, instytucje, a przede wszystkim korporacje decydują się na organizację imprez dla swoich pracowników, w dalszej kolejności można wymienić przedstawicieli prywatnych firm, polityków oraz fundacje sięgające po tego typu rozwiązania w celu wynagrodzenia trudu pracy chociażby wolontariuszom czy też zwiększenia motywacji do wykonywania kolejnych zadań (na przykład Fundacja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy). Za każdym jednak razem są to podmioty doskonale zorientowane w zakresie nowości eventowych, a przede wszystkim przekonane o słuszności ich organizacji.

Nie znaczy to jednocześnie, że chodzi tylko i wyłącznie o zabawę, bo zwykle głównym celem jest przekazanie wiedzy i zdobycie nowych umiejętności, w tym tych z zakresu kompetencji miękkich, czyli komunikatywności, dynamizmu działania, kreatywności, umiejętności pracy w zespole, zarządzania czasem i odporności na stres. Pracodawcy doskonale wiedzą, że zarówno kompetencje twarde jak i miękkie wpływają na jakość wykonywanej przez pracowników pracy i na jej efektywność, dlatego inwestują w kadry. Sytuacja na rynku zatrudnienia powoduje, iż rozwój człowieka musi postępować przez cały okres aktywności zawodowej, a nie tylko w początkowej fazie zatrudnienia – bez imprez motywacyjnych czy szkoleń nie ma mowy o wydajnym i zadowolonym pracowniku na długie, długie lata.

Organizacja imprez jest zdecydowanie w interesie firm, mimo, że wiąże się z ogromnymi wydatkami. Oprócz plusów płynących z samego spotkania o charakterze edukacyjno-rozrywkowym są także plusy wizerunkowe, którymi w dobie Facebooku można się pochwalić. Pracodawca, który dba o swoich pracowników daje jasny sygnał, że firma ma się bardzo dobrze i można jej zaufać. Oprócz tego pracownicy nabierają przekonania, że naprawdę warto dobrze pracować i starać się dla takiego pracodawcy, bo nie ma nic gorszego, jak firma nastawiona tylko i wyłącznie na eksploatację pracownika w zamian nie oferując nic poza marną pensją. Taki pracodawca musi się liczyć z ucieczką wartościowych ludzi do innych, bardziej nowoczesnych firm.

Organizatorzy imprez prześcigają się w pomysłach, aby przyciągnąć do siebie największych graczy, bo jest o co zabiegać. Imprezy to nie tylko wynajem hotelu, cateringu, czy atrakcji wieczoru, ale coraz częściej i biletów lotniczych, przewodników turystycznych i rezerwacja światowych wydarzeń sportowych czy muzycznych. Pomysłowość jest zaskakująca podobnie, jak miejsca, w których odbywają się takie spotkania. Już nie tylko hotele, pałace czy zamki, ale także stare, opuszczone fabryki, galerie czy nawet opuszczone świątynie. Magiczne, tajemnicze, a także nowoczesne i pociągające miejsca na spotkania.

Moda na organizację imprez dla firm trwa w najlepsze i wszystko wskazuje na to, że ten sektor rynku będzie się dynamicznie rozwijał przez następne lata.

Przeczytaj również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

code



Strona korzysta z plików cookies, aby lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Zgadzam się
x