Eventeria.pl

Świat marketingu internetowego zadziwia nas każdego dnia. Od jakiegoś czasu mamy możliwość obserwacji tak zwanego marketingu afiliacyjnego. Rosnąca popularność tego rozwiązania sprawia, że jest on coraz chętniej wykorzystywany przez duże i małe przedsiębiorstwa.

Na czym to polega?

Marketing afiliacyjny działa na zasadzie współpracy. Dane przedsiębiorstwo tworzy tak zwany program partnerski. Włączyć się do niego mogą właściciele stron WWW i blogów. Wystarczy że pobiorą ze strony producenta specjalne banery albo linki i umieszczą je na swojej witrynie. Użytkownicy Sieci, który wejdą na daną stronę i klikną w tenże link zostaną automatycznie przekierowani na stronę docelową, a właściciel bloga tym samym dostanie wynagrodzenie. Może być to przykładowo procent od wartości dokonanych zakupów. Istnieją także dwa inne modele płatności. Jeden odnosi się do samego kliknięcia w reklamę drugi raz związany jest z wykonaniem danej czynności, może być to wypełnienie formularza.

Dlaczego warto?

Zalet marketingu afiliacyjnego jest mnóstwo. Najważniejsza z nich to stosunkowo niskie koszty związane z reklamą. Płatności dokonujemy dopiero wtedy, gdy wykonana zostanie jakaś akcja. Co więcej możemy pojawiać się w wielu, popularnych miejscach w Sieci. Oczywiście narzędzie to ma plusy również dla właścicieli blogów. Mogą oni bowiem samodzielnie decydować o tym jak dany przekaz będzie prezentował się u nich na stronie. Jest to bardzo ważne, ponieważ dzięki temu reklama nie jest nachalna i nie wyróżnia się zbytnio na tle całej witryny, tworząc jej integralną część. Kolejną zaletą jest fakt, że ze współpracy można zrezygnować niemal w dowolnym momencie. Wszystko zależy od tego, czy nadal chcemy zarabiać wykorzystując marketing afiliacyjny.

Jak widać opcji na promowanie swoich produktów w Internecie jest mnóstwo. Większość z nich może przynieść naprawdę spore korzyści. Do tego grona z pewnością można zaliczyć marketing afiliacyjny, dzięki któremu za stosunkowo niewielkie pieniądze jesteśmy w stanie dotrzeć do bardzo dużej grupy potencjalnych odbiorców. Ważne jest jednak, by odpowiednio wybrać strony, z którymi zamierzamy rozpocząć współpracę.

Przeczytaj również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

code



Strona korzysta z plików cookies, aby lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Zgadzam się
x