Eventeria.pl

W dzisiejszym świecie działalność internetowa musi być nastawiona na promocję oraz marketing bezpośredni. Wykorzystywanie różnego rodzaju mediów zwiększa nasze szanse na rynku i sprawia, że stajemy się jeszcze bardziej rozpoznawalni. Pamiętajmy jednak, że nie sztuką jest być znanym, tylko sztuką jest dać się na tyle poznać odbiorcy – klientowi – docelowemu, by ten zdecydował się skorzystać z naszych usług. Zakup mediów może nam w tym znacznie pomóc.

Zakup mediów – co to takiego?

Przede wszystkim jest to działanie zmierzające do wykupienia miejsca w dowolnych mediach – czy to w internecie, prasie, radiu czy telewizji. Zakup mediów powinien być podyktowany przede wszystkim potrzebami oraz ewentualnymi korzyściami, a więc być takim działaniem, które wskazuje na wymierny sukces marketingowy. Nie ma sensu (ani tez zwykle takiego budżetu) wykupować każdego z segmentów. Ważne, by robić to z głową i korzystać choćby z zakupu mediów Codemedia lub innego domu mediowego z dobrą renomą.

Zakup mediów – na co zwracać uwagę?

Przede wszystkim na celowość oraz cenę. Zakupu mediów nie wolno bowiem porównywać pod względem cenowym w prosty sposób – przyrównując je do siebie. W takim zestawieniu radio wygra z telewizją i będzie korzystniejsze, ale niekoniecznie trafi do tego odbiorcy, o którym myślimy. Dlatego przed zakupem należy przefiltrować rynek i sprawdzić, gdzie najskuteczniej dotrzemy do odbiorcy docelowego. Starsi ludzie gustują raczej w gazetach i telewizji, młodzi raczej w internecie. Wszystko ma znaczenie i swoją cenę. Należy zawsze pracować przeliczać kwotę na jednego odbiorcę, by racjonalnie oszacować ile wydajemy, by nasz klient dowiedział się o nas z danego źródła.

Płacąc dużo za telewizję, docieramy do szerokiego grona odbiorców na raz, a więc koszty de facto się zmniejszają. Z kolei reklama w prasie trafi tylko do tych, którzy ją kupią, a więc już z zasady skazana jest na mniejszy zasięg, a więc i większy koszt na osobę. To tak naprawdę pokaże nam jak wiele musimy zapłacić za zakup mediów.

Przeczytaj również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

code



Strona korzysta z plików cookies, aby lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Zgadzam się
x