Eventeria.pl

Gry komputerowe na początku swojego istnienia miały być tylko prostą rozrywką kierowaną do dzieci. Lata rozwoju technologii, coraz większa dostępność sprzętu dedykowanego graniu, sprawiły, że wiele osób zaczęło myśleć o graniu nie jako o sposobie spędzania wolnego czasu, ale jako sposobie na życie.

Samo pojęcie sportu elektronicznego (e-sportu) budzi u wielu ludzi spore kontrowersje. Wynika to gównie z faktu niekorzystnego stereotypu jaki utrwalił się w społeczeństwie. Niektóre osoby słysząc o graczach komputerowych mają przed oczami najczęściej otyłego człowieka, który spędza godziny przed monitorem, nie posiada znajomych, ani żadnych innych zainteresowań. Tymczasem e –sportowcy to normalne osoby, które mają własne rodziny, przyjaciół, a także grono oddanych fanów. Dodatkowo warto zaznaczyć, że osoba profesjonalnie grająca w gry musi odznaczać się dobrą kondycją fizyczną podobnie jak każdy inny sportowiec. Nie dziwi więc fakt, że ludzie tacy korzystają np. z masażu sportowego i innych zabiegów odnowy biologicznej. Osoby mieszkające w Warszawie, zainteresowane masażem sportowym oferty najlepszych specjalistów mogą znaleźć w Internecie wpisując masaż sportowy warszawa. Do zorganizowania zawodów e-sportowych przydatna może okazać się sala konferencyjna. Takie obiekty dysponują dużymi ekranami, dobrym nagłośnieniem i projektorami wysokiej jakości, dzięki którym można śledzić rozgrywkę. Aby znaleźć taki obiekt wystarczy do wyszukiwarki internetowej wpisać frazę sala konferencyjna okolice warszawy.

Początki e-sportu były skromne. Dzisiaj to wielkie emocje, wielkie pieniądze i wielki biznes. Pierwszy turniej w grę komputerową zorganizowano w październiku 1972 roku na terenie Uniwersytetu Stanford i jako ciekawostka skierowany był do studentów i pracowników naukowych. Nie miał wiele wspólnego z dzisiejszymi zawodami, gdzie widzowie szczelnie wypełniają trybuny stadionów i hale widowiskowo – sportowe. Wydarzenie w Stanford miało miejsce parę miesięcy po wypuszczeniu na rynek przez Atari oryginalnego Ponga. Sam pomysł gier wideo dopiero torował sobie drogę do tzw. „głównego nurtu”. Wirtualna zabawa była niezwykłą egzotyką, taką jak np. dziesięć lat temu drony. Na turnieju zawodnicy sprawdzali swoje umiejętności w Spacewar – grze z 1961 roku! Zabawa ta polegała na kierowaniu statkiem i usiłowaniach zestrzelenia przeciwnika. Utrudnieniem było pole grawitacyjne gwiazdy i bezwładność statków. W założeniach Spacewar nie miało być platformą dla współzawodnictwa na wysokim poziomie. To praszczur turniejów e- sportowych, ale nie gier e- sportowych. Za pionierskie dzieło uchodzi gra Netrek z 1988 roku. To połączenie gry akcji z strategią czasu rzeczywistego. Udział w niej brało 16 osób i była możliwość współzawodnictwa przez sieć i przeglądania listy gier publicznych.

Przeczytaj również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

code



Strona korzysta z plików cookies, aby lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Zgadzam się
x